WEEKEND ZA PÓŁ CENY - ZNAMY TERMINY 2018

mrot-konferencja-pot-polska-zobacz-wiecejZnamy już terminy weekendów za pół ceny - można rezerwować czas w kalendarzu. Około 110 tys. turystów skorzystało z oferty podczas jesiennej edycji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, która odbyła się w dniach 6-8 października 2017 roku. Prognozy na rok 2018 są jeszcze bardziej optymistyczne - będzie więcej partnerów akcji i dzięki temu więcej turystów skorzysta z atrakcyjnych ofert.


Ta liczba jest imponująca. To blisko dwa razy więcej niż podczas pierwszej edycji we wrześniu 2016 roku. Cieszę się, że Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości odkrywania piękna swojego kraju – mówi Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.

„Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” to wspólna akcja Polskiej Organizacji Turystycznej i Ministerstwa Sportu i Turystyki. Trzecia edycja przyciągnęła uwagę 554 podmiotów, które zaangażowały się w kampanię i zaoferowały swoje produkty oraz usługi w obniżonych cenach, nawet do -50%.

Cieszy nas, że akcja po raz kolejny spotkała się z tak pozytywnym odzewem na terenie całego kraju, zarówno wśród turystów, jak i partnerów wydarzenia. Większość z nich już dziś deklaruje wzięcie udziału w kolejnych edycjach – powiedział Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Weekend za pół ceny oczami turystów

Wyniki trzeciej edycji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” wskazują, że kampanię zna prawie co czwarty Polak. Co więcej, aż 87 proc. respondentów wskazało, że odnieśli oni „dużą korzyść” biorąc w niej udział. 72,6 proc turystów podkreśla, że największą zaletą kampanii jest wysokość cen noclegów i usług. Dzięki uczestnictwu w akcji każdy z turystów zaoszczędził średnio 72 zł. Prawie połowa uczestników zwraca również uwagę na to, że wzięcie udziału w akcji jest dobrą okazją do spędzenia wolnego czasu z rodziną lub znajomymi. Z kolei 42,3 proc. podkreśla, że zaletą jest aktywizacja społeczeństwa.

Partnerzy zadowoleni z kolejnej edycji

Usługodawcy twierdzą, że największymi korzyściami wynikającymi z uczestnictwa w akcji są atrakcyjna reklama oraz dotarcie do nowych klientów. Co więcej, prawie 80 proc. obecnych Partnerów kampanii poleciłoby innym podmiotom z branży wzięcie udziału w kolejnych edycjach. Mimo prowadzenia akcji w tzw. sezonie niskim do branży turystycznej wpłynęło dodatkowo prawie 8 mln zł!

Znamy terminy kolejnych weekendów za pół ceny

86 proc. ankietowanych turystów zapowiedziało, że weźmie udział w kolejnej edycji kampanii. Polska Organizacja Turystyczna oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki wybrali daty następnych odsłon kampanii „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. W przyszłym roku edycję wiosenną zaplanowano na 9-11 marca, natomiast jesienią akcja odbędzie się w dniach 5-7 października 2018 roku.

Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny w liczbach

„Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” to cykliczne wydarzenie, którego celem jest promocja Polski także w tzw. sezonie niskim. Z edycji na edycję cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem turystów.
Blisko 250 tys. – liczba turystów, którzy wzięli udział w trzech edycjach
Liczba partnerów w poszczególnych edycjach:
jesień 2016 – 396
wiosna 2017 – 469
jesień 2017 – 554

Więcej informacji: www.polskazobaczwiecej.pl

 

mrot-weekend-za-pol-ceny-2018

 

Źródło, zdjęcie, grafika: Polska Organizacja Turystyczna