LABORATORIUM DOŚWIADCZEŃ CZASU WOLNEGO

mrot-czas-wolny-banner-1240822-pixabayPod takim naukowym tytułem odbędzie się konferencja, gdzie m.in. będą omawiane zagadnienia czasu wolnego jako materii ekonomicznej, społecznej i kulturowej jako problemów współczesności. Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna jest Partnerem Strategicznym wydarzenia, które odbędzie się w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, 20 listopada 2019 roku.


Zdefiniowanie terminu czas wolny stało się punktem wyjścia do prowadzenia analiz tego zjawiska w kontekście zarządzania współczesnym rynkiem konsumenckim, towarzyszących mu uwarunkowań społecznych i kulturowych. Badania nad czasem wolnym obejmują m.in. ze wskazywanie nowych aktywności, relacje między pracą a wypoczynkiem, analizę miejsc, czy kreowanie innowacyjnych produktów.

Organizatorzy wydarzenia pragną stworzyć pole do interdyscyplinarnej wymiany myśli pomiędzy psychologami, socjologami, ekonomistami, praktykami i badaczami rynku. W ramach trzech paneli konferencji chcą popatrzeć z różnych punktów widzenia na doświadczenia czasu wolnego i w czasie wolnym.

Uczestnicy wydarzenia mogą wziąć udział w następujących sesjach tematycznych:

1. Czas wolny – współczesne laboratorium doświadczeń konsumentów. Zadamy pytania o definiowanie pojęć „doświadczenia czasu wolnego”, oraz „doświadczeń w czasie wolnym”. Spojrzymy na aktywną rolę „influencerów” w tworzeniu wzorców zachowań konsumentów. Będziemy dyskutowali o sposobach pomiaru doświadczeń związanych z czasem wolnym i przydatności takich badań dla różnorodnych rynków. Czy warto jeszcze stosować podziały na rynki dóbr i usług czasooszczędnych i czasochłonnych?

2. Wirtualne światy – cyberkonsument czasu wolnego. Zanurzenie w wirtualnej przestrzeni czasu wolnego – gaming, VoD, streaing muzyki i wydarzeń, wirtualne muzea – aktywni uczestnicy i obserwatorzy. Jaki mierzyć i jak wykorzystać komercyjnie doświadczenia czasu wolnego konsumentów w świecie wirtualnym. Czy tradycyjny model komunikowania (także marketingowego) odchodzi do przeszłości? Sztuczna inteligencja (AI) i rozszerzona rzeczywistość (AR) a doświadczenia w czasie wolnym.

3. Czas wolny – światy rekreacji i doznań turystycznych. Postawimy pytania dotyczące współczesnego oblicza turystyki z jej innowacyjnymi i kreatywnymi elementami. Zastanowimy się czy istnieje dzisiaj zjawisko „imperatywu odpoczywania”? Odniesiemy się do problemu kontrowersyjnych zachowań turystycznych i ich roli w kształtowaniu współczesnej oferty rynkowej.

Konferencja organizowana jest przez Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w dniu 20 listopada 2019 roku. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KNoP/struktura/IRiK/konferencje/Strony/laboratorium_doswiadczen_czasu_wolnego.aspx?ControlMode=Edit&DisplayMode=Design


Zgłoszenia uczestnictwa należy wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 


mrot-czas-wolny-banner-1240822-pixabayZdjęcie: Pixabay
Źródło: materiały organizatorów