sieciowe produkty turystyczne

SIECIOWE PRODUKTY TURYSTYCZNE WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO W 2017

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna od 2011 roku inicjuje i promuje tworzenie na Mazowszu sieciowych produktów turystycznych. W ciągu siedmiu lat udało się zbudować grupę atrakcyjnych dla turystów ofert, a – co za tym idzie – mocnych i coraz bardziej popularnych marek turystycznych (m. in. Szlak Książąt Mazowieckich, Szlak Chopinowski, Wielki Gościniec Litewski czy Szlak Folkloru i Smaków Mazowsza). Rok 2017 był kolejnym etapem umacniania już istniejących sieciowych produktów turystycznych, a jednocześnie okresem łączenia w sieci: ludzi, miejsc, firm i usług. Działalność MROT obejmowała planowanie i koordynację, organizację konferencji i warsztatów, a także prowadzenie konsultacji dla partnerów produktów. Celem działań było umocnienie na rynku już istniejących sieciowych produktów turystycznych, przygotowanie produktów do rozbudowy sieci, aktualizacja i promowanie ofert przy wykorzystaniu różnych narzędzi marketingowych.

 

KONFERENCJA POŚWIĘCONA PRODUKTOM SIECIOWYM

Konferencja „Komercjalizacja sieciowych produktów turystycznych województwa mazowieckiego” była jednym z największych wydarzeń poświęconych tej tematyce, jakie MROT zorganizowała w 2017 r. W spotkaniu, które odbyło się 30 marca w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin w Warszawie, wzięło udział ponad stu uczestników reprezentujących samorządy, organizacje pozarządowe, szkoły wyższe, stowarzyszenia i firmy z branży turystycznej z całego Mazowsza. Prezentacje na temat rozwoju turystyki, budowania produktów sieciowych, nowoczesnych narzędzi promocji, przede wszystkim w obszarze social mediów, a także współpracy z biurami podróży i tour operatorami wygłosili wybitni eksperci posiadający bogate doświadczenie w marketingu i promocji, kreowania produktów turystycznych oraz we współpracy z branżą. Zaprezentowano również doświadczenia zagraniczne. Całość materiałów konferencyjnych została udostępniona na stronie mrot.pl.

Podczas konferencji odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatów „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Mazowieckiego 2016”.

 

PIERWSZY WORKSHOP TURYSTYCZNY MAZOWSZA

Pierwszy workshop turystyczny Mazowsza zorganizowany przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną podsumował dotychczasowe działania w zakresie kreowania sieciowych produktów turystycznych. Najważniejszą częścią imprezy były bezpośrednie spotkania B2B przedstawicieli dziewięciu grup produktowych z pracownikami ok. 30 biur turystycznych i tour operatorów reprezentujących turystykę przyjazdową do Polski, turystykę krajową, turystykę młodzieżową oraz sektor MICE. Biura mogły zapoznać się z mazowieckimi ofertami, a w co najmniej kilku przypadkach rozmowy zaowocowały nawiązaniem współpracy.

W workshopie, który odbył się 12 października w Centrum Kultury Wilanów, wzięli udział także goście specjalni, m.in. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej dr Robert Andrzejczyk, Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Izabela Stelmańska oraz Prezes Forum Turystyki Przyjazdowej Tadeusz Milik.

 

WARSZTATY

Oprócz konferencji i workshopu w ramach działań podejmowanych na rzecz rozwoju skomercjalizowanej oferty turystycznej Mazowsza odbyły się prowadzone przez ekspertów warsztaty dla przedstawicieli grup produktowych i ich liderów, w których uczestniczyli także potencjalni nowi partnerzy sieci. W 2017 r. odbyło się 5 spotkań warsztatowych po jednym dla każdej grupy produktowej.

 

Tematy warsztatów w 2017 r.:

25 kwietnia – Mazowsze na Filmowo

9 maja – Mazowiecki Szlak Literacki

11 maja – Szlak Frontu Wschodniego I Wojny Światowej na Mazowszu

16 maja – Skarbiec Mazowiecki

8 czerwca – produkt Kampinoskiego Parku Narodowego

 

sieciowe produkty 3PROMOCJA SIECIOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH

Zebranie grupy podmiotów, zbudowanie między nimi sieci powiązań umożliwiających współpracę, a później skonstruowanie atrakcyjnej oferty dla turystów obejmującej wszystkich partnerów sieci to pierwszy etap. Kolejny to dotarcie z ofertą do potencjalnych gości i przekonanie ich do zakupu. Oferta sieciowych produktów turystycznych Mazowsza jest eksponowana na specjalnych ekspozytorach promocyjnych w 40 najważniejszych węzłach turystycznych regionu (centra i punkty informacji turystycznej, instytucje kultury). Karty promocyjne prezentują 42 najciekawsze oferty w ramach poszczególnych produktów sieciowych. Oferty produktowe promowane są również w na łamach magazynu Moda na Mazowsze, w serwisie www.mazowsze.travel. Można je znaleźć również na stoisku Mazowsza na największych targach turystycznych w Polsce.

 

KATALOG „PRODUKTY TURYSTYCZNE WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO”

Katalog zawiera oferty ośmiu sieciowych produktów promowanych jako osiem wyjątkowych powodów, by wybrać się w podróż po Mazowszu. Całość stanowi pakiet informacji pozwalających atrakcyjnie, wygodnie i smacznie spędzić na terenie województwa mazowieckiego jeden, kilka lub kilkanaście dni. Dzięki katalogowi oferty różnych produktów można łączyć i stworzyć własny plan podróżowania po Mazowszu samotnie, z przyjaciółmi lub rodziną. Katalog jest dostępny w warszawskich punktach Informacji Turystycznej oraz na stoisku Mazowsza podczas targów turystycznych w całej Polsce.

 

 

PRODUKTY SIECIOWE PREZENTOWANE W KATALOGU I NA EKSPOZYTORACH

0023 0001 0035
0043 0053 0061
0069 0073