W ostatnim wydaniu amerykańskiego magazynu „Forbes” ukazał się artykuł, który przedstawia stolicę Polski jako najciekawszą destynację kulinarną w Europie Wschodniej.
Artykuł zwraca uwagę na różnorodność warszawskiej sceny gastronomicznej, od tradycyjnych polskich potraw po nowoczesne interpretacje kuchni fusion. Autorka, Lane Lee, podkreśla również rosnącą liczbę restauracji wyróżnianych w międzynarodowych przewodnikach oraz dynamiczny rozwój lokalnych inicjatyw kulinarnych. „Warszawa to miejsce, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, a kulinarne doświadczenia zaskakują na każdym kroku” – pisze Lanee Lee.
Ciekawe czy znacie te wyjątkowe miejsca kulinarne w Warszawie
Na prestiżowej liście zaprezentowanych w materiale miejsc w Warszawie znalazły się (pisownia oryginalna):
– ĆMA by Mateusz Gessler
– Milk Bars
– Bistro SPATiF
– Pyzy Flaki Gorące!
– Opasły Tom
– NUTA
– Nobu Restaurant Warsaw
– alewino
– Muzealna
– BRAĆ
– Long Bar, Raffles Europejski Warsaw
– El Koktel
– ¾ Koneser Cocktail Bar, Polish Vodka Museum
– The Night Market
– Jagoda Season
Podróże prasowe mają w sobie moc
Publikacja jest efektem podróży prasowej zorganizowanej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago we współpracy ze Stołecznym Biurem Turystyki (SBT).
„Dzięki wspólnym wysiłkom POT i STB, Warszawa zyskuje na popularności wśród amerykańskich turystów poszukujących autentycznych i unikalnych doświadczeń kulinarnych. Takie inicjatywy przyczyniają się do umacniania pozytywnego wizerunku Polski na świecie oraz zwiększania ruchu turystycznego do stolicy” – ocenia Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Turystyka kulinarna jest coraz popularniejsza
Natomiast Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, zauważa, że bogactwo oferty gastronomicznej Warszawy, zarówno tej tradycyjnej, jak i nowoczesnych wariacji na temat polskiej kuchni, cieszy się coraz większym zainteresowaniem odwiedzających nasze miasto turystów.
„Ten fenomen dostrzegany jest również przez tak prestiżowe tytuły jak Forbes USA, a takie publikacje zachęcają do odwiedzin w polskiej stolicy kolejnych amerykańskich gości. Stołeczne Biuro Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną będą konsekwentnie kontynuować strategię promocji poprzez kulinaria, bo to nie tylko aktualny trend, ale również poważny atut naszego kraju” – podkreśla dyrektor Moras.
I tak trzymać!
Po takiej dziennikarskiej laurce nt. warszawskiej i polskiej oferty gastronomicznej trudno się dziwić, że Polska Organizacja Turystyczna promuje naszą destynację poprzez wyśmienitą kuchnię i gościnność. Przykładem chociaż by wątek przewodni prezentacji na Polskim Stoisku Narodowym podczas targów ITB Berlin. Kierunek godny polecenia w promocji miast i regionów, bo mamy się tu czym pochwalić. Bo jak mówi stare przysłowie… Przez żołądek do serca!
Źródło i zdjęcie: USA Forbes, Polska Organizacja Turystyczna