MROT PROMOWAŁA SWOICH CZŁONKÓW NA MEET THE BIDDER

28. edycja Meet the Bidder Autumn Edition w hotelu Arche Hotel Krakowska organizowana przez firmę Travel Bidder po raz kolejny integrowała wystawców z wielu krajów z polskimi agencjami i touroperatorami z branży MICE. MROT podczas podczas rozmów z konkretnymi firmami zainteresowanymi współpracą na Mazowszu aktywnie promowała potencjał swoich członków.

Ostatnia okazja do spotkań na Meet the Bidder miała miejsce w marcu zeszłego roku, tuż na progu pandemii. Uczestnicy cieszyli się z możliwości ponownego spotkania, widząc nadzieję na odbudowę rynku wyjazdów incentive.

Skutki pandemii wciąż są dość mocno odczuwalne. Jednak rosnące ożywienie w branży pozwoliło na osobiste spotkanie po tak długiej przerwie. W tegorocznym wydarzeniu udział wzięło czterdziestu wystawców, w tym dwadzieścia krajów.

„Wystawcy podeszli dość ostrożnie do udziału w wydarzeniu. Przede wszystkim przyjechali tylko ci, którym pozwoliły na to obecne warunki podróżowania spowodowane pandemią. Z tego powodu też większość tegorocznych wydarzeń zostało odwołane w tym również Targi Turystyczne w Warszawie. Warto jednak było zorganizować 28. edycję Meet The Bidder jeszcze w tym roku. Takie spotkania są potrzebne i z pewnością zasilają naszą branżę energią. Musimy powoli zapominać o tym co było i wrócić do normalności. Jest to początek dobrej ścieżki, a Polska jako kierunek może dzięki temu zyskać większą popularność. Branża powoli sprawdza chociażby poprzez rozmowy stolikowe czy i w jakim stopniu mogą wracać na rynek, a także jakie kierunki otwierają się dla sektora MICE” – mówi Cezary Wilemajtys prezes agencji United Partners, organizator Meet The Bidder.

„Cieszę się, że wróciliśmy tutaj po dwóch latach przestoju z powodu pandemii. Widzę, że biznes wyjazdów incentive pomału zaczyna się odradzać. Od sierpnia przyjęliśmy trochę grup i mieliśmy już bardzo pozytywną perspektywę na przyszłość. Niestety, wzrost zakażeń koronawirusem w wielu krajach nieco zatrzymał ten rozwój. Dziś wielu klientów zastanawia się nad tym, jak rozwinie się sytuacja i przyrost rezerwacji jest mniejszy niż latem. Sądzę jednak, że mimo wszystko branża się odrodzi, czego zwiastunem jest choćby to, że mogliśmy się tu spotkać z naszymi partnerami” – mówi Timo Bihn z firmy Belmond, będącej operatorem pociągów, organizatorem wyjazdów i właścicielem hoteli w 24 krajach.

Aktywne spotkania po pandemii

Uczestnicy aktywnie uczestniczyli w spotkaniach B2B, które dotyczyły organizacji wyjazdów, eventów i konferencji dla grup, luxury travel oraz usług dla turystów indywidualnych. Szukali kontrahentów, a także mieli możliwość odbycia inspirujących rozmów z profesjonalistami.

„Poszukuję przede wszystkim usług indywidualnych dla swoich klientów – programów szytych na miarę. Podczas Meet the Bidder poszukuję ciekawych destynacji gdzie znajduje kontrahentów, którzy będą mogli mi pomóc stworzyć ciekawe programy dla klientów. Udało mi się a także dotrzeć do takich organizacji jak MROT gdzie mogłem porozmawiać na temat zwiększenia potencjału turystyki na Mazowszu. Meet the Bidder to też spotkanie wielu znajomych po długiej przerwie, które daje chęć do działania pomimo obecnie panujących warunków”- powiedział Kamil Kurak właściciel Travel Expert.

„W wydarzeniu Meet the Bidder jako Śląska Organizacja Turystyczna uczestniczymy pierwszy raz. Zdecydowaliśmy się wziąć udział w wydarzeniu, żeby zaprezentować możliwość organizacji wydarzeń i prezentacji województwa dolnośląskiego pod kątem biznesowym. Województwo śląskie ma do zaoferowania sporo nietypowych miejsc i nowych inwestycji, dlatego zapraszamy do siebie kontrahentów z całej Polski” – mówi Natalia Wójcik ze Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Polska jako wzrastający rynek źródłowy

Korzyści wynikające z udziału w wydarzeniu są porównywalne do całego tygodnia researchu lub spotkań. Polska zyskuje coraz większą popularność jako rynek źródłowy dla wielu krajów w tym Hiszpanii.

„Polska jako rynek źródłowy jest bardzo obiecująca. Co roku obserwujemy wzrost zainteresowania Hiszpanią ze strony polskich grup. Polacy lubią i znają Hiszpanię, więc myślę, że mamy duże szanse utrzymać ten trend. Szczególnie że Walencja jest ostatnio bardzo popularnym kierunkiem podróży. W październiku 2021 byliśmy miastem z najwyższym w Hiszpanii obłożeniem, przekraczającym 80 proc. Jesteśmy po raz czwarty na Meet the Bidder i dobrze oceniamy tę imprezę, cieszymy się, że mamy okazję do zainteresowania nowych partnerów z Polski naszą ofertą” – komentuje Miguel Angel Perez, brand & markets manager w VisitValencia, jedyny tegoroczny reprezentant hiszpańskich DMO na wydarzeniu.

Patronami Medialnymi tegorocznego przedsięwzięcia byli THINK MICE, Mice Poland, Business Traveller, Wasza Turystyka oraz ALL INCLUSIVE – luksusowy magazyn o podróżach.

Źródło: www.WaszaTurystyka.pl / Zdjęcia: Maciek First