NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE ATRAKCJE TURYSTYCZNE

Przy okazji Światowego Dnia Turystyki, Google jak co roku zaprezentowało listę najczęściej wyszukiwanych miejsc turystycznych na Mapach Google w Europie i w Polsce.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez Google i Kantar, głównym motywem rezerwacji podróży w tym roku są odwiedziny u przyjaciół i rodziny. Drugim powodem, dla którego ludzie chcą podróżować, jest chęć sprawienia sobie przyjemności, oderwania się od ekranów i codziennego, domowego życia.

Wraz z postępem programów szczepień i ponownym otwarciem granic, obserwujemy zwiększony optymizm i gotowość do nadrobienia straconego czasu i podróży. Od początku roku najczęściej wyszukiwanymi miejscami turystycznymi w Europie na Mapach Google są: Wieża Eiffla (Francja), Bazylika Sagrada Família (Hiszpania), Luwr (Francja), Europa-Park (Niemcy), Koloseum (Włochy), Park Narodowy Jezior Plitwickich (Chorwacja), Wybrzeże Amalfitańskie (Włochy). Na ósmym miejscu znalazła się atrakcja z Polski – Energylandia. Miejsce dziewiąte zajęła Katedra w Mediolanie (Włochy), a dziesiąte stadion Camp Nou w Barcelonie (Hiszpania).

W Polsce zestawienie najczęściej wyszukiwanych atrakcji turystycznych na Mapach Google (od początku roku) przedstawia się następująco:
– Energylandia
– ZOO we Wrocławiu
– Łazienki Królewskie
– Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau
– Zabytkowy rynek we Wrocławiu
– Zamek Książ
– Pałac Kultury i Nauki
– Manufaktura
– Zamek Królewski na Wawelu
– Molo w Sopocie

Niektóre z powyższych miejsc otrzymały w ubiegłym roku Złotą Pinezką – wyróżnienie dla najbardziej docenionych przez użytkowników Map atrakcji turystycznych w każdym z województw.

Według nowych badań przeprowadzonych przez ForwardKeys, liczba lotów międzynarodowych do europejskich destynacji w lipcu i sierpniu osiągnęła 39,9% poziomu sprzed pandemii, co stanowi wzrost o 13,3% w stosunku do ubiegłego roku.

Na początku tego roku Google uruchomił bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych, dając hotelom i biurom podróży sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Jak dotąd bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania zarówno małych, jak i dużych partnerów turystycznych. Travel Insights with Google to bezpłatna strona internetowa, na której znaleźć można dostarczane w czasie rzeczywistym lokalne dane na temat zmian ruchu turystycznego oraz miejsc, w których zainteresowanie hotelami i okolicą jest największe.

Zdjęcie: Pixabay
Źródło: Google