RÓŻE REGIONÓW PRZYZNANE W POZNANIU

Odbywające się w pierwszy weekend październikowy targi Tour Salon były okazją do wręczenia nagród w konkursie Róża Regionów organizowanym przez redakcję Wiadomości Turystycznych. Z satysfakcją informujemy, że spośród zgłoszeń z całej Polski aż 5 laureatów reprezentuje nasz region – Mazowsze:  Samorząd Województwa Mazowieckiego z projektem „MAZOwyprawy po Mazowszu” i serią map rowerowych po Mazowszu, Stołeczne Biuro Turystyki z konkursem „Perełki Warszawy” oraz Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim z projektem „Powiat Miński. Kultura. Krajobraz. Ludzie” i Miejska Biblioteka Publiczna im. K. I. Gałczyńskiego w Sokołowie Podlaskim z projektem „Spacerem po ulicach dawnego Sokołowa”. Wszystkim nagrodzonym gratulujemy!

W tym roku w konkursie na najlepsze materiały promocyjne nagrody przyznano w 6 kategoriach.

W kategorii Projekt wydawniczy najlepsza okazała się seria folderów „Podlaskie zasilane naturą” zgłoszona przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Wyróżnienia otrzymały: projekt Szlakiem Koziołków (Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle), „Powiat Miński. Kultura. Krajobraz. Ludzie” (Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim), „Małopolska. Zasmakuj w podróży” (Departament Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego) oraz seria map rowerowych (Samorząd Województwa Mazowieckiego).

W kategorii Duży projekt wydawniczy zwyciężył „Spacerem po ulicach dawnego Sokołowa” (Miejska Biblioteka Publiczna im. K. I. Gałczyńskiego w Sokołowie Podlaskim), wyróżniono „Ścieżkami Reinmara z Bielawy” (Geopark Przedgórze Sudeckie – Lokalna Organizacja Turystyczna), Przewodnik rowerowy po najlepszych trasach Opolszczyzny (Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego) i „80 lat powojennego Wrocławia” (Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia).

W kategorii Projekt specjalny 1. miejsce zdobył serial słuchowiskowy „Kot Mundek na tropie” (Stowarzyszenie Soundsitive Studio), wyróżniono Warmiński Dwusłój Śledziowy (Starostwo Powiatowe w Olsztynie), Katalog Inspiracyjnych Programów (Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Opolska Organizacja Turystyczna, Kralovehradecka krajska centrala cestovniho ruchu, Pardubicki Kraj-Destinacni spolecnost Vychodni Cechy, Centrala cestovniho ruchu Olomouckeho kraje, s.r.o), PSYjazną Wielkopolskę (Wielkopolska Organizacja Turystyczna) oraz konkurs „Perełki Warszawy” (Stołeczne Biuro Turystyki).

W kategorii Film promocyjny zwyciężył „Gdańsk autentycznie” (Gdańska Organizacja Turystyczna), a wyróżniono „Lubuską turystykę” (Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego), „MAZOwyprawy po Mazowszu” (Samorząd Województwa Mazowieckiego) i „Witajcie w naszej bajce!” (Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie).

W kategorii Kampania promocyjna triumfował projekt ORNITOVO (Park Narodowy „Ujście Warty”), a wyróżniono „Dolny Śląsk atrakcyjny na lato, atrakcyjny na lata” (Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego), kampanię promującą turystykę kajakową na Ponidziu (Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego) i kampanię promocyjną Gniezna (Urząd Miejski w Gnieźnie).

W kategorii Aplikacja najlepsza była Gliwicka Aplikacja Miejskich Aktywności – GAMA NIKOGO NIE BĘDZIE (Urząd Miasta Gliwice), a wyróżnienia odebrały Aplikacja „WŁApka” (Gmina Władysławowo) i LODZKIE360.PL (Województwa Łódzkiego).

W tym roku przyznano też wyróżnienie specjalne Urzędowi Miejskiemu w Szprotawie za promocję walorów turystycznych gminy Szprotawa i Obszaru Turystycznego Borowina.

Źródło i zdjęcie: Wiadomości Turystyczne