Pierwszy konkurs poświęcony inicjatywom, kampaniom, wydarzeniom, które mają znaczący wpływ na funkcjonowanie i rozwój branży spotkań i wydarzeń. Konkurs wyłania najbardziej wpływowe i wartościowe projekty branżowe zrealizowane w danym roku.
Finał edycji 2024 konkursu i uroczyste ogłoszenie laureatów odbędzie się podczas spotkania liderów branży „MP Impact: summit, awards, report”, 18 grudnia w Centrum Nauki Kopernik.
Celem konkursu MP Impact Awards jest docenienie, wyróżnienie i promocja inicjatyw, kampanii i wydarzeń, które mają lub mogą mieć istotne znaczenie w rozwoju branży spotkań, podejmowaniu ważnych dla niej wyzwań czy rozwiązywaniu problemów, zarówno w skali lokalnej, ogólnopolskiej, jak i międzynarodowej.
Celem MP Impact Awards jest prezentacja skutecznych, wzorcowych działań podejmowanych przez podmioty działające bezpośrednio lub pośrednio w branży spotkań i wydarzeń, w odniesieniu do prowadzonej przez siebie działalności, mających wpływ na branżę zarówno w skali lokalnej, ogólnopolskiej, jak i międzynarodowej.
MP Impact Awards ma być platformą, która wyróżnia projekty (kampanie, inicjatywy, wydarzenia) o największym wpływie na branżę spotkań, ale jednocześnie stanowi punkt wyjścia do współpracy i synergii podejmowanych w branży działań.
GŁÓWNE KATEGORIE KONKURSOWE
I. KAMPANIA
W tej kategorii można zgłaszać kampanie promocyjne promujące destynacje, miejsca, usługi, produkty w związku z ich zastosowaniem w przemyśle spotkań i wydarzeń prowadzone przez destynacje, agencje, obiekty i inne podmioty. Mogą to być kampanie wykorzystujące wiele kanałów komunikacji marketingowej lub jednokanałowe. Mogą to być np. kampanie reklamowe, kampanie w social mediach, kampanie oparte o content marketingu i in.
W ocenie zgłoszonych w tej kategorii projektów pod uwagę brane będą m.in.: efektywność (realizacja założeń kampanii), kreacja, zasięg (uzyskany zasięg w odniesieniu do założeń kampanii i grupy docelowej), wartość kampanii dla przemysłu spotkań i wydarzeń w określanej skali (lokalnej, regionalnej, ogólnopolskiej, międzynarodowej).
II. INICJATYWA
W tej kategorii można zgłaszać działania prowadzone przez destynacje, agencje, obiekty i inne podmioty, które mają na celu rozwój wybranego aspektu działalności w przemyśle spotkań i wydarzeń, podjęcie odpowiedzi na wyzwania w branży, budowanie świadomości dotyczącej wybranego zagadnienia i/lub wartości w obrębie branży spotkań i in. Mogą to być inicjatywy oparte na partnerstwie, kampanie informacyjne, prowadzone badania i analizy, opracowanie dokumentów, programy.
W ocenie zgłoszonych w tej kategorii projektów pod uwagę brane będą m.in.: efektywność (realizacja założeń projektu), kreacja (dobór narzędzi i sposobów działania w odniesieniu do tematu projektu), zasięg (uzyskany zasięg w odniesieniu do założeń projektu i grupy docelowej), wartość projektu (zmiana, jaka może nastąpić w trakcie lub po jego realizacji) dla przemysłu spotkań i wydarzeń w określanej skali (lokalnej, regionalnej, ogólnopolskiej, międzynarodowej).
III. WYDARZENIE
W tej kategorii można zgłaszać wydarzenia (konferencje, fora, szkolenia, podróże studyjne, prezentacje, gale, koncerty i in.), których temat związany jest w sposób bezpośredni lub pośredni z działalnością w przemyśle spotkań i wydarzeń. Wydarzenie może odnosić się do dzielenia się wiedzą, celebracji ważnych dla branży osiągnięć czy jubileuszy, wprowadzenia na rynek nowych usług, podmiotów czy inicjatyw, rozwiązywania istotnych dla branży wyzwań. Mogą to być wydarzenia autonomiczne lub stanowiące część innych wydarzeń (np. strefa, ścieka tematyczna, panel dyskusyjny itp. w ramach wydarzenia o specjalistycznym lub uniwersalnym charakterze).
W ocenie zgłoszonych w tej kategorii projektów pod uwagę brane będą m.in.: efektywność (realizacja założeń projektu), kreacja (dobór rozwiązań w odniesieniu do tematu projektu), zasięg (uzyskany zasięg w odniesieniu do założeń projektu i grupy docelowej), wartość projektu (zmiana, jaka może nastąpić w trakcie lub po jego realizacji) dla przemysłu spotkań i wydarzeń w określanej skali (lokalnej, regionalnej, ogólnopolskiej, międzynarodowej).
KONKURSOWA KATEGORIA TOWARZYSZĄCA
MICE FOR GOOD
Inicjatywy, kampanie, wydarzenia mające na celu odpowiedź branży spotkań na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem (ESG i DEI), w odniesieniu do działalności branży, organizacji wydarzeń i podróży służbowych.
W ocenie zgłoszonych w tej kategorii projektów pod uwagę brane będą m.in.: znaczenie podjętego tematu/zagadnienia/wyzwania, efektywność (realizacja założeń projektu), kreacja (dobór rozwiązań w odniesieniu do tematu), zasięg (uzyskany zasięg w odniesieniu do założeń projektu i grupy docelowej), wartość projektu (zmiana, jaka może nastąpić w trakcie lub po jego realizacji) dla przemysłu spotkań i wydarzeń w określanej skali (lokalnej, regionalnej, ogólnopolskiej, międzynarodowej). MICE for Good to kategoria specjalna – mogą być do niej zgłoszone projekty, które pojawiły się w kat. głównej.
ZGŁOSZENIA: https://mpimpactawards.syskonf.pl/jak-sie-zglosic
Źródło i grafika: materiały organizatora