Kampania Odpoczywaj w Polsce

Realizowana w okresie maj – sierpień 2020 r.  kampania „Odpoczywaj w Polsce” miała na celu zachęcenie osób do podróżowania po Polsce w celach turystycznych, inspirując się najlepszymi miejscami na turystycznej mapie Polski. Pomysł przygotowany przez POT był realizowany we współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi i przy ich ogromnym zaangażowaniu. ROT-y były odpowiedzialne za wsparcie merytoryczne i organizacyjne, czyli przygotowanie całego contentu. Tydzień promujący Mazowsze rozpoczął się programem telewizji śniadaniowej TVP2 w sobotę 4 lipca br. Działania zrealizowane w ramach kampanii: 

  1. Realizacja spotu promocyjnego Mazowsza do upowszechnienia w sieci 
  2. Przygotowanie wyboru najlepszych zdjęć ilustrujących potencjał turystyczny Mazowsza 
  3. Opracowanie przekrojowego materiału contentowego,  na bazie którego agencja reklamowa działając na zlecenie POT przygotuje artykuł promujący region i jego szczególne atrakcje turystyczne
  4. Przygotowanie contentu do strony internetowej Odpoczywaj w Polsce w zakresie potencjału regionu (odwołania do atrakcji w okolicy i w regionie)
  5. Współpraca przy realizacji programu o Mazowszu w telewizji śniadaniowej (3 odcinki po 3,15 minuty): opracowanie koncepcji poszczególnych odcinków oraz szczegółowego scenariusza każdego odcinka, rekonesans wszystkich miejsc, zabezpieczenie niezbędnych rekwizytów, sprzętów do nagrań, nagranie dodatkowych materiałów uzupełniających, organizacja logistyki nagrań, pozyskanie zgód na nakręcenie materiału, kolaudacja, współpraca z partnerami. 

Kampania Odpoczywaj w Polsce składała się z 3 części:

Pierwszą i największą z nich była kampania telewizyjna. Podczas dwumiesięcznej kampanii w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych liczba kontaktów z reklamą w grupie 4+ wyniosła prawie 150 milionów na antenie POLSAT-u oraz ponad 184 miliony na antenie TVP! Piętnastosekundowe spoty emitowane były nie tylko na antenach głównych Polsatu oraz TVP, ale i na kanałach tematycznych. Ponad 1300 emisji spotu w dwumiesięcznej kampanii skutecznie inspirowała Turystów do wyboru najciekawszych kierunków podczas wakacyjnych podróży po Polsce. 

Działania POT w telewizji to nie tylko spoty. Polska Organizacja Turystyczna przy silnej współpracy z regionami stworzyła największy w polskiej telewizji śniadaniowej dedykowany cykl audycji „Pnś na Lato”. W każdą sobotę oraz niedziele czerwca i lipca widzowie Pytania na Śniadanie mieli okazje poznawać najpiękniejsze zakątki Polski. Relacje z 16 regionów, które powstały w ciągu 36 dni zdjęciowych przyciągały średnio ponad 400 tys. widzów. Podczas dwumiesięcznego cyklu zrealizowano 48 felietonów z 16 regionów. 

Silnym wsparciem kampanii była także kampania on-line prowadzona nie tylko w mediach społecznościowych POT, ale i z pomocą Google Adwords oraz kampanii display na portalach horyzontalnych wraz z cyklem artykułów sponsorowanych o regionach. Kampania Display trwająca prawie 2 miesiące wygenerowała prawie 80 milionów odsłon, liczba wyświetleń w kampanii Adwords to prawie 64 miliony. Zasięg postów na Facebook przekroczył ponad 8 milionów. 

PNŚ – oglądalność FB + Instagram Google ADS Artykuły
Wejście 1 Wejście 2 Wejście 3 Średnia Zasięg łączny Wyświetlenia Zasięg UU
166 702 314 888 299 197 296 261 493 924 7 288 196 16 647