22 maja 2025 r. w Mińsku Mazowieckim odbyło się kolejne spotkanie z przedstawicielami Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemi Mińskiej – lidera jednej z dwóch inicjatyw uczestniczących w Programie inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza. Na spotkanie przybyli również przedstawiciele członków inicjatywy, m.in.: Gminy Mińsk Mazowiecki, ZSZ nr 2 im. Powstańców Warszawy, Gminnej Biblioteki Publicznej w Siennicy, Gminy Latowicz, Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mrozach, Wycieczek z historią.
Spotkanie miało charakter roboczy i koncentrowało się na dopracowaniu koncepcji produktów turystycznych, przygotowanych przez poszczególnych partnerów. Wszystkie działania oparte są na potencjale turystycznym ziemi mińskiej i spójne z nowo powstałą marką parasolową obszaru. Marka ta wpisuje się w założenia Strategii Marki Województwa Mazowieckiego na lata 2022–2025, która podkreśla, że wyjątkowym doświadczeniem Mazowsza jest inspiracja różnorodnością – zarówno atrakcji, jak i możliwości aktywnego wypoczynku, kontaktu z naturą, rozwoju osobistego czy wspólnego przeżywania chwil.
Kolejne spotkanie wyznaczono na wrzesień 2025 r., a na efekty pracować będziemy do lipca przyszłego roku. Nad strategią marki i planem komercjalizacji produktu będzie pracował zespól ekspertów, których – zgodnie z założeniami Programu inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza – finansuje Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna.
Program inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza jest jednym z działań w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych uruchomionym przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną. To pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu, który nie tylko uczy, jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także finansuje m. in.: opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji, powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki, promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.