KLUCZ DO WZROSTU REZERWACJI TURYSTYCZNYCH

Firma Travel Advance we współpracy z Travel Consul opublikowała wyniki trzeciego globalnego badania, dotyczącego wpływu COVID-19 na turystykę, przeprowadzonego na przełomie stycznia i lutego 2021 r. Wzięło w niej udział prawie 1300 organizatorów podróży (tour operatorów, agentów turystycznych, właścicieli biur podróży) z ponad dwudziestu krajów świata.

Szczepienia i paszport zdrowotny kluczem do wzrostu rezerwacji

Dwie trzecie ankietowanych zgadza się, że kraje, które będą wymagać paszportów zdrowotnych lub e-zaświadczeń o szczepieniach będą cieszyły się w 2021 r. większym zainteresowaniem wśród międzynarodowych turystów. 44% respondentów uważa, że powszechne szczepienia również przyczynią się do wzrostu rezerwacji podróży. Jedna trzecia organizatorów podróży twierdzi, że certyfikacja miejsc docelowych, zmniejszenie obostrzeń związanych z kwarantanną lub oferowanie bezpłatnych testów na COVID-19 będą miały większy wpływ na ich działalność niż powszechne szczepienia.

Zmiany terminu zamiast anulacji podróży

54% klientów organizatorów wycieczek decyduje się na odroczenie podróży, a 35% odwołuje rezerwację. Połowa spośród klientów, którzy zmieniają termin rezerwacji, planuje pojechać w to samo miejsce, które zarezerwowali. Najwięcej rezerwacji (24%) było przekładnych na trzeci kwartał 2021 r. Pozostałe zmiany terminu rezerwacji są rozłożone dość równomiernie na drugi i czwarty kwartał 2021 r. oraz rok 2022. Jedna trzecia respondentów wskazała, że ich klienci nie podali nowej daty podróży.

Podróże indywidualne, najlepiej w formie all-inclusive

41% respondentów wskazało, że wśród ich klientów wzrosło zainteresowanie podróżami indywidualnymi (wzrost o 8% w stosunku do drugiej fali badania z października 2020 r.). Odnotowano również więcej zapytań o obiekty noclegowe all-inclusive (wzrost z 16% do 39%). 38% klientów organizatorów podróży rezerwowało noclegi w hotelach i kurortach (w październiku – 14%). Dużym zainteresowaniem wśród turystów cieszą się także małe grupy (22%) oraz wycieczki typu fly-drive (21%).

Wyniki trzeciej tury badania potwierdziły trend z jesieni: certyfikacja miejsc docelowych wciąż jest decydującym czynnikiem przy wyborze miejsca podróży. Cena i dostępność profesjonalnej służby zdrowia są wskazywane na następnych miejscach.

Działania wdrażane przez organizatorów turystyki

Wzmocnienie obsługi klienta i dostosowanie modeli biznesowych to dwa najważniejsze działania wdrożone przez jedną trzecią organizatorów podróży w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Również jedna trzecia respondentów wprowadziła nowe miejsca docelowe do swojej oferty. Z każdym badaniem prowadzonym przez Travel Consul, liczba ta rośnie o około 5%, sygnalizując DMO, że jest to odpowiedni czas na rozszerzanie działań marketingowych skierowanych do organizatorów turystyki.

Elastyczna rezerwacja

60% organizatorów podróży uważa, że elastyczne zasady zarządzania rezerwacją i możliwość anulacji podróży mają pozytywny wpływ na ich działalność (wzrost o 15% w stosunku do października 2020 r.). W stosunku do jesiennej fali badania nastąpił 7% wzrost przy dokonywaniu rezerwacji podróży międzynarodowych, rezerwowanych z wyprzedzeniem od 7 do 12 miesięcy.

Czy praca w turystyce będzie inna?

Trzy czwarte respondentów przyznało, że istnieje prawdopodobieństwo, że ich pracownicy lub niezależni kontrahenci odejdą z branży w 2021 r. Pozostałe 25% stwierdziło, że „jest to mało prawdopodobne”.

TUTAJ POBIERZ CAŁY RAPORT

Zdjęcie: Pixabay
Źródło: Raport Global Travel Distribution Covid-19 Impact