POLSKA W PRZEWODNIKU MICHELIN

Polska Organizacja Turystyczna i Michelin Guide podpisali porozumienie w sprawie umieszczenia polskich miast w Przewodniku Michelin prezentującym najciekawsze lokale gastronomiczne na świecie. W publikacji znajdą się Warszawa, Kraków i Poznań oraz ich okolice.

Od tego roku Przewodnik Michelin rozpoczyna współpracę z Polską Organizacją Turystyczną, aby wesprzeć kampanie komunikacyjne, cyfrowe i marketingowe promujące lokale wyróżnione w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Współpracę nawiązano także, by wyróżnić polskich szefów kuchni i zespoły kucharzy, którzy swoim talentem i kreatywnością zasłużyli na zyskanie większego rozgłosu.

We wszystkich trzech miastach ujętych w naszym zestawieniu spotkamy kulinarnych profesjonalistów wyróżniających się swoim talentem i ambicjami, aby na nowo interpretować istotę polskiej gastronomii. Niezmiennie pragną oni również eksponować tradycyjną kuchnię kraju na międzynarodowej scenie kulinarnej – powiedział Gwendal Poullennec, Międzynarodowy Dyrektor Przewodnika Michelin.

Niezmienne pozostają proces i kryteria wyboru restauracji, którego w sposób niezależny będą dokonywać inspektorzy-eksperci, tak jak to dzieje się od momentu powstania Przewodnika Michelin w 1900 roku. Inspektorzy opierają swoją ocenę się na 5 kryteriach: jakości produktów, mistrzostwie technik kulinarnych, harmonii smaków, osobowości szefa kuchni wyrażonej na talerzu, spójności i stałym poziomie prezentowanym w menu.

Selekcja miast stanowi pierwszy etap współpracy pomiędzy Polską Organizacją Turystyczną a Przewodnikiem Michelin. Obecnie w Polskę wyruszyli inspektorzy, których zadaniem będzie weryfikacja i dokonanie ocen rodzimych restauracji. W drugim, planowanym na czerwiec, etapie dokonane zostanie podsumowanie i uhonorowanie prestiżowymi odznaczeniami – Gwiazdkami Michelin oraz Bib Gourmand – topowych lokali. Współpraca POT z Przewodnikiem Michelin niesie za sobą szereg korzyści, wśród nich: rozwój infrastruktury oraz transportu, promocja regionalnych tradycji kulinarnych i lokalnego rynku spożywczego, przyciągnięcie inwestorów w branży hotelarsko-gastronomicznej, wzrost jakości świadczonych usług, prestiżu polskich miast na całym świecie i zainteresowania przez turystów zagranicznych. Co najważniejsze, to także możliwość organizacji największych wydarzeń kulinarnych o zasięgu międzynarodowym, jak na przykład eliminacje do Bocuse d’Or czy Global Chefs Challenge.

 

Źródło: POT / Zdjęcie: Pixabay